zaterdag 22 juni 2013

Mijn bezoek aan Thermen Sanadome in Nijmegen


Afgelopen week ben ik naar het thermencomplex Sanadome in Nijmegen geweest. Ik heb hier samen met mijn moeder genoten van alle bubbelbaden en de sauna. Ook hebben we een behandeling gekregen, heerlijk gegeten en in het hotel overnacht. We hebben er erg van genoten! Ik heb een aantal foto's gemaakt om jullie een indruk te geven van het complex en ons bezoek.



Het complex ligt midden in het bos, net buiten Nijmegen. Voor ons is dit een behoorlijke rit, daarom besloten we een hotelovernachting erbij te boeken. Zo hoefden we niet terug naar huis te rijden en konden we ultiem ontspannen. Op deze foto zie je de buitenkant van het hotel, met alle hotelkamers.


Als je binnenkomt, zie je in de hal deze tafel met leuke beautyproducten. Er zijn twee glazen liften die naar de hotelkamers gaan, en er zijn twee winkeltjes. Hier kun je badkleding en verzorgingsproducten kopen. Via het winkeltje ga je naar beneden, waar het thermenlandschap zich bevindt.


Wij begonnen de dag met een kopje cappuccino en een gebakje. Even bijkomen na de lange autorit, haha. Op deze foto zie je ook onze polsbandjes. Hiermee kan je naar binnen, en als je iets te eten of drinken bestelt wordt dit op je bandje gezet. Je hoeft dus niet met contant geld rond te lopen maar kan alles betalen als je weer weg gaat.


Daarna was het tijd om ons om te kleden en te gaan genieten van alle baden! Het bijzondere aan Sanadome is, dat badkleding altijd verplicht is. Dit in tegenstelling tot veel saunacomplexen, waar vaak maar af en toe badkledingdagen zijn. Op zich vind ik het geen probleem om naakt in de sauna te gaan zitten, maar omdat er hier toch vooral zwembaden en bubbelbaden zijn is het wel fijn om badkleding te dragen.

Er zijn de volgende faciliteiten:
  • Binnenbad met bubbelbaden
  • Buitenbad met bubbelbaden en een versnelde stroming. Hier heb ik geen foto's van, maar het zag er erg mooi uit. Ook zijn er ligstoelen naast het buitenbad, hier kan je lekker zonnen als het mooi weer is. Toen de zon een beetje begon te schijnen pakten we onze kans en dronken we een smoothie in onze badjas. Deze kan je bestellen in één van de restaurants (Breeze), waar ze ook lunch en diner hebben.
  • Kruidenbubbelbaden (lavendel, koolzuur, zuurstof en dennen)
  • Warmwaterbaden van 37 graden
  • Een mintkamer van 65 graden
  • Een stoomkamer van 45 graden
  • Voetenbaden
Genoeg keus dus!



Nadat we een deel van de baden hadden geprobeerd, was het tijd voor een lunch. Dit deden we in restaurant Marina. Dit is een self-service restaurant, achteraan de foto zie je de balie waar je broodjes, soep en drankjes kan pakken. Als je iets warms besteld moet dit wel gemaakt worden.


Wij kozen voor een tosti hawai en een bessensmoothie, heerlijk!


Een erg charmante foto van mij, haha. Ik had mijn bril er maar even bij gepakt zodat ik in ieder geval kon zien wat er op mijn bord lag.

Na de lunch kregen we een uitgebreide behandeling, de Duo Body Fit. Bij de duo behandelingen lig je samen op één kamer. De behandeling duurde 50 minuten en werd gedaan door één persoon, die elke stap om en om bij ons deed. Tussendoor lag je onder een handdoek op een verwarmde stoel, zodat alles goed in kon trekken (en half slapen). Het bestond uit de volgende stappen:
  • Scrubben van het hele lichaam, hierna moest je onder de douche alles even afspoelen
  • Een hydraterende bodylotion over het hele lichaam
  • Reinigen van het gezicht en een vitaminemasker
  • Een verfrissende gel op de bovenbenen, dit gaf een koud/tintelend gevoel waardoor de doorbloeding versoepelt. In het begin voelde ik hier nog niet zoveel van, maar na een paar minuten voelde je het behoorlijk. Op zich wel lekker als je vermoeide benen hebt, maar ik vond de bodylotion fijner aanvoelen.
  • Tot slot werden we even 5 minuten alleen gelaten om helemaal tot rust te komen in de stoel, daarna werd het gezichtsmasker verwijderd en kregen we nog een verzorgende dagcreme.

Na de behandeling was onze hotelkamer klaar, dus gingen we inchecken. Het zag er netjes uit en het bed sliep erg lekker. Ook was er gratis Movie on demand op de televisie, waarbij je uit een aantal recente films kon kiezen. De Wifi is trouwens ook in het hele complex gratis te gebruiken, deze werkte goed.


Op deze foto zie je de badkamer. Het bad heb ik niet geprobeerd, omdat ik al de hele dag in bad had gelegen, maar de douche was fijn. Niets op aan te merken!


's Avonds hebben we gegeten in het restaurant Flow, naast de lobby van het hotel. Het is wel vrij prijzig, maar het eten was echt heel erg lekker. Ik had als voorafje aspergesoep met stukjes ham en als hoofdgerecht vegetarische ravioli. Ik weet niet eens meer precies wat de vulling was, maar het was misschien wel de lekkerste pasta die ik ooit heb gegeten.


Het ontbijt was in hetzelfde restaurant. Het buffet was erg uitgebreid met broodjes, verschillende soorten beleg, fruit, yoghurt, ei, pannekoekjes en vers sap. Na het ontbijt was het helaas weer tijd om naar huis te gaan.

Wij hebben erg genoten van ons verblijf bij Sanadome en ik kan het aan iedereen aanraden, als je jezelf een keertje echt wil verwennen. Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op de website.

9 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er heerlijk relaxed uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er heerlijk uit! Ik zou ook wel eens zo'n dagje willen inplannen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verwennerij! Heerlijk zo'n ontspannen dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk stukje met heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is het beste voor de ontspanning.

    Geweldige ontspannen plek.

    Ik zou willen doen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou ik ook wel willen doen. Ik moet daar dan alleen naar toe omdat ik niemand heb die met mij daar naar toe wil gaan. Doorgaans ga ik overal alleen naar toe. Met de kerstdagen en oud en nieuw ben ik ook alleen. Eenzame kerst.

    BeantwoordenVerwijderen