donderdag 20 juni 2013

Himalaya Herbals: Purifying Neem Scrub


Deze gezichtsscrub heb ik gehad van een lieve vriendin, speciaal om te reviewen. Super leuk! Ik heb nog nooit eerder een product van Himalaya Herbals getest, dus dit was een mooie kans om eens iets van dit merk uit te proberen. De scrub bevat 100% natuurlijke ingrediënten, dus ik was erg benieuwd wat deze voor mijn huid zou doen. 

De Purifying Neem Scrub bevat de volgende werkzame stoffen:
  • Neem (afkomstig uit een boom): Heeft een antibacteriële werking en doodt bacteriën die een probleemhuid kunnen veroorzaken. Opent de poriën, reguleert de talgproductie en voorkomt puistjes.
  • Turmeric (kurkuma): Bestrijdt acne en puistjes op een effectieve manier.
  • Abrikoos: Scrubt op een zachte manier mee-eters en dode huidcellen weg.
Er zit ook parfum in de scrub, maar hij heeft geen sterke geur. Het staat ook vrij achteraan de ingrediëntenlijst, dus ik denk dat mensen met een gevoelige huid hier niet zo snel last van zullen hebben.


De tube bevat 75ml en heeft een handige klikdop, mijn ideale verpakking. Ik wilde wat scrub uit de verpakking halen en moest best wel hard knijpen, de substantie is erg dik. Ik heb nog niet eerder zo'n dikke scrub gebruikt. Zou dit betekenen dat het extra voedend/verzorgend werkt?


Op deze foto kan je de structuur van de scrub goed zien. De scrubdeeltjes zijn groen, bijzonder! Ik snap alleen niet zo goed waar die kleur vandaan komt, aangezien de scrubdeeltjes afkomstig zouden moeten zijn van de abrikoos. 

Ik maakte mijn gezicht nat en verdeel de scrub. Ik had iets meer nodig dan de hoeveelheid die je hierboven ziet, maar het smeerde wel goed uit en de scrubdeeltjes hadden precies de goede 'grofheid'. Na afloop voelt mijn huid zacht aan, maar wel trekkerig. Ook na het aanbrengen van een dagcreme blijf ik dit gevoel een beetje houden. Op zich reinigt hij mijn huid dus wel grondig, maar ik denk dat je deze beter niet te vaak kunt gebruiken. Volgens de verpakking kan je hem 2-3 keer per week gebruiken, maar daar vind ik hem te hard voor.

De scrub zou geschikt zijn voor alle huidtypes, maar ik raad hem af voor de droge huid. Als mijn vette huid al een beetje trekkerig aanvoelt, zal dit bij een droge huid waarschijnlijk nog wel iets heftiger zijn. Als je last hebt van acne kun je deze scrub misschien eens een keer proberen.

Himalaya Herbals is onder andere te koop bij De Tuinen. De Purifying Neem Scrub kost €5,99.

3 opmerkingen:

  1. Zelf gebruik ik Himalaya best regelmatig, en vind het een goed merk. Leuke review! Zal de scrub eens uitproberen :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke en duidelijke review! Ik ga hem zelf ook proberen!

    Liefs, Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen