zaterdag 1 juni 2013

Hema Waterproof Eyeliner Green


Zo'n 10 jaar geleden kocht ik mijn eerste make-up product, een Hema oogschaduwdoosje met roze, oranje en bruin. Daarna heb ik eigenlijk nooit meer oogmake-up van de Hema gekocht, omdat de pigmentatie van de oogschaduw me vaak tegenviel en veel producten me niet echt aanspraken. De laatste tijd blijft de Hema het make-up assortiment vernieuwen, waardoor ik steeds meer positieve reviews op beautyblogs voorbij zag komen. Tijd om zelf wat meer make-up van de Hema uit te gaan proberen! Eerder konden jullie al mijn review van de lipbalm lezen, vandaag wil ik wat meer vertellen over deze groene eyeliner.


Ik koos voor de Waterproof Eyeliner in 05, een legergroene kleur. Er zijn meerdere kleuren van deze eyeliner verkrijgbaar maar ik koos voor groen, omdat ik dit nog niet had en groen mooi staat bij bruine ogen. 


De eyeliner is in stiftvorm, die omhoog komt als je aan de verpakking draait. Met een stift kan je minder dunne/strakke lijnen zetten dan met een vloeibare eyeliner, maar ik vind het wel een stuk handiger in gebruik. Ook is het fijner dan een potlood, omdat je hem nooit hoeft te slijpen. Veel makkelijker dan dit wordt het niet!


Deze swatch op mijn hand maakte ik door 1 keer met het potlood over mijn huid te gaan. De pigmentatie is goed, er komt veel kleur van de stift af. Wel voelt hij een beetje gammel, ik denk dat je op moet passen om de stift niet te ver uit de verpakking te draaien omdat hij dan af kan breken. De eyeliner is mat, hierdoor kan je hem ook makkelijk combineren met ooglooks zonder dat het een te druk geheel wordt.

Hema belooft dat de eyeliner waterproof en smudgeproof is en lang blijft zitten. Dit wilde ik natuurlijk testen, door mijn handen te wassen.


Toen ik alleen water over mijn handen liet stromen bleef de swatch nog aardig zitten, maar toen ik er wat zeep bij pakte bleef er weinig van over. Hij is dus niet super longlasting, maar een regenbuitje zal hij zeker overleven. Meer verwacht ik ook eigenlijk niet van zo'n budget eyeliner.


Tot slot wil ik nog even laten zien hoe de eyeliner er op mijn ogen uitziet. Op bovenstaande foto heb ik een simpel lijntje boven mijn wimperrand gezet en wat mascara aangebracht. Op mijn ogen was het wel iets moeilijker om de kleur op te bouwen, maar ik ben tevreden met het resultaat. Zo'n soort look vind ik altijd leuk om te dragen als ik geen tijd heb voor oogschaduw maar wel graag iets extra's toe wil voegen.

Ik ben door deze eyeliner zeker benieuwd geworden naar de make-up van de Hema. Ik wil meer proberen! De eyeliner kost €2,50.



5 opmerkingen: