zondag 2 juni 2013

Haartrends lente/zomer 2013


Persoonlijk doe ik eigenlijk nooit zoveel bijzonders met mijn haar. Ik verzorg het wel goed, maar meestal laat ik het gewoon aan de lucht opdrogen en draag ik het daarna los. Dat is natuurlijk best wel saai, daarom ging ik op zoek naar de haartrends voor dit seizoen voor inspiratie. Kijken jullie mee?


Super-straight

De eerste trend is supersteil haar. Bovenstaande foto is genomen bij Michael Kors, een merk waarvan ik de accessoires trouwens geweldig vind. We kunnen onze steiltang weer uit de kast pakken en ons haar kaarsrecht maken. Ik vind het op zich wel mooi staan, maar je moet wel oppassen dat je haar niet vet lijkt en dat het niet te plat gaat zitten.

Wet look

Met deze look lijkt het net alsof je zo uit de zee komt gelopen. Deze foto is genomen bij Giambattista Valli. Je kunt dit namaken door wat gel bij je haarwortels aan te brengen en dit voorzichtig uit te kammen. Met los haar vind ik het er een beetje gek uitzien, maar bij een strakke paardenstaart of knot lijkt dit me wel mooi.

Geföhnd kapsel met glamour

De eerste twee trends waren vrij makkelijk, maar aan de andere kant is het ook juist een trend om je haar mooi in model te föhnen en een retro gevoel te creëren. Deze look van Moschino vind ik erg mooi, het ziet er chic uit en je er zo mee naar een feestje. Kost iets meer werk, maar dan heb je ook wat!

Lage knot

Deze lage knot van Givenchy staat heel volwassen en zakelijk. Dit probeer ik wel eens, maar omdat mijn haar best wel lang is zakt het toch snel weer uit. Meestal doe ik m'n haar snel in een rommelige knot als ik wil het uit m'n gezicht is, dit is een mooi alternatief dat er toch wat netter uitziet.

Lage paardenstaart

In het verlengde van de vorige trend, is ook de lage paardenstaart erg hip dit seizoen. Lekker makkelijk, dit kunnen we allemaal! Ik vind een hoge paardenstaart eigenlijk wat leuker, omdat het 'fris en vrolijk' staat... maar Christian Dior koos in de show voor de lage staart.

De pony

Van de paardenstaart ga ik verder naar de pony, haha (flauw). De foto hierboven is gemaakt bij Prada, hier hebben ze een pony gefaked door haar naar voren te kammen en dit vast te zetten. Ook zag ik foto's van korte pony's en uitgegroeide schuine pony's. Ik heb vroeger wel eens een pony gehad, maar dit hield ik nooit lang vol omdat ik het irritant vond om het iedere ochtend te stylen en als het voor mijn ogen ging hangen... dus na een paar dagen verdween hij weer in de rest van mijn haar!

Accessoires

Je begint natuurlijk met het model van je kapsel, maar een accessoire kan de look helemaal afmaken. Zo zag ik bijvoorbeeld deze foto van Balenciaga, een soort haarband op de achterkant van je hoofd. Ook kan je een haarnetje om je knot heen dragen of een sjaaltje in je haar binden als haarband. Dit lijkt me heel leuk voor een dagje aan het strand. Haarbanden met een strikje aan de bovenkant (zoals op de allereerste foto) vind ik trouwens ook super schattig!

De net-uit-bed-look

Voor deze trend is het juist goed als je haar rommelig zit, alsof je net uit bed komt. Ideaal voor als je een bad hair day hebt. Je hoeft dus niet te letten op je scheiding, pluizig haar of losvliegende haartjes... het kan allemaal.

Vlechten

Dit vind ik leuk! Ik probeerde zelf deze week al de visgraad vlecht uit, die ik deelde op Instagram. Als jullie nog leuke tutorials weten voor nieuwe soorten vlechten, dan vind ik het leuk om die uit te proberen.

Golfjes

Een gegolfd kapsel zorgt voor het ultieme strandgevoel. Ook hier maakt het niet zoveel uit als je kapsel een beetje rommelig zit. Je kunt een speciale wafeltang gebruiken om dit effect te bereiken, maar je kan ook een paar snelle krullen maken met de krultang en deze uitkammen.

Aparte kleuren

De laatste trend is voor echte durfals, namelijk apart gekleurd haar. Bijvoorbeeld pasteltinten of juist hele felle kleuren. Zelf zou ik dit niet dragen, maar ik vind het wel heel tof om te zien bij andere mensen. Bij dit model van Anna Sui hierboven vind ik het echt leuk staan.

Zo, met deze trends zijn we klaar voor de zomer! Welke look vinden jullie het leukst?

2 opmerkingen:

  1. Ik houd heel erg van vlechten. Ik moet nodig weer een tutorial opnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa ik zou eigenlijk wat meer een vlecht moeten dragen ^^

    BeantwoordenVerwijderen