dinsdag 4 juni 2013

Freeman Peel-off mask Cucumber


Iedere week probeer ik een gezichtsmasker te gebruiken. Dit schiet er nog wel eens bij in, maar ik probeer in ieder geval veel verschillende maskers. Eentje die ik vaak gebruik, is de Freeman Peel-off Mask Cucumber. Ik vind peel-off maskers altijd fijn, omdat je niet hoeft te boenen met een washandje om het masker van je gezicht te krijgen en het mijn poriën echt grondig schoonmaakt. Ik vertel jullie graag meer over dit masker.

Freeman belooft dat dit masker natuurlijke ingrediënten bevat. Het peel-off effect haalt onzuiverheden uit je huid en door het komkommerextract blijft je huid zijdezacht achter. Eens kijken of dit klopt!


Bij de ingrediënten zien we allereerst polyvinyl alcohol, dit zorgt ervoor dat het masker opdroogt als een peel-off laagje. Als 4e staat komkommerextract, dus dit betekent dat er een hoop komkommer in zit. Voor de rest zorgen de ingrediënten ook vooral zodat het masker de juiste substantie heeft. Parfum staat helemaal onderaan.


Het masker is doorzichtig en heeft een dikke 'jelly' substantie. Je kan het makkelijk uitsmeren over je gezicht, daarna moet je wel even je handen wassen met zeep omdat er anders een laagje op je handen achterblijft. Ik vind de geur nog steeds vrij sterk, maar dit komt waarschijnlijk door de alcohol en komkommer.

Op bovenstaande foto zie je hoe mijn huid eruit ziet voor ik het masker heb gebruikt. Mijn huid is een beetje dof en ik heb wat rode littekens op mijn kin van puistjes, maar geen grote onzuiverheden. Ik verdeelde het masker over mijn gezicht, tot onder mijn kaak. Hoe dikker je de laag maakt, hoe makkelijker hij zometeen van je gezicht te trekken is, dus ik raad je aan niet te zuinig te zijn. Na 15 minuten was het masker helemaal opgedroogd en kon ik hem van mijn gezicht afhalen.


Het ziet er misschien een beetje gek uit, maar ik vind het wel leuk om dit laagje van je gezicht af te trekken. Het voelt echt alsof je huid wordt leeggezogen, met andere soorten maskers heb ik dit niet altijd. Voor het grootste gedeelte kan je het masker zo lostrekken, maar er blijven altijd wel kleine stukjes achter (bijvoorbeeld in mijn wenkbrauwen). Daarom ging ik als laatste stap nog even met een washandje over mijn gezicht. 


Na het masker voelde mijn huid een klein beetje trekkerig, maar na het aanbrengen van een dagcrème was dit gevoel snel weg. Dit kan misschien wel vervelend zijn als je een gevoelige huid hebt, dan kan je beter een ander soort masker (bijvoorbeeld een kleimasker) gebruiken. Na het masker voelt mijn huid weer fris. Als je een puistje hebt werkt het ook goed, om het 'vuil' los te krijgen.

Het Freeman Peel-off Cucumber Mask bevat 150ml en kost €6,10. Dit is natuurlijk iets duurder in de aanschaf, maar het gaat wel lang mee. Het masker is onder andere verkrijgbaar bij De Tuinen. Ik heb nog een oude verpakking, deze ziet er nu iets anders uit. 

8 opmerkingen:

  1. Ziet er erg goed uit! Ik heb zelf het chocolade masker van Freeman en dat is echt een holy grail.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peel-off maskers vind ik altijd zo leuk om op te hebben (: Fijn review! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind zo'n peel-off masker altijd maar eng! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind peel-off maskers juist leuk haha. Lijkt me een fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen