donderdag 13 juni 2013

Action Pure & Nature Hydrating Day Cream


Een dagcrème van €1,50, wat kan je daarvan verwachten? Nieuwsgierig als ik ben kon ik deze crème niet laten liggen toen ik laatst bij de Action was. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede dagcrème. Aan de ene kant wil ik er best meer voor betalen als het echt wonderen doet voor mijn huid, maar aan de andere kant wil ik geen investering doen als je niet zeker weet of het werkt. De Pure & Nature Hydrating Day Cream is geschikt voor de normale en gecombineerde huid. Hij bevat aloë vera en arganolie. Benieuwd of deze dagcrème goed werkt? Lees dan verder.


Laten we eerst een kijkje nemen in de ingrediëntenlijst. Ik zie een hoop termen die me niks zeggen, ik weet niet of je dit 'organisch' kan noemen. Aloë vera staat als vierde op de lijst, dat betekent dus dat er een grote hoeveelheid aloë vera in de crème zitten. Fijn! Parfum staat ongeveer halverwege de lijst, als je een erg gevoelige huid hebt is deze crème dus misschien iets minder geschikt. De geur vind ik niet erg sterk, het ruikt gewoon lekker fris. Na de parfum wordt argan olie genoemd, dit is dus ook zeker voldoende aanwezig.

Verder bevat de crème geen parabenen, kleurstoffen, minerale olieën of siliconen. Het zou dus nog iets natuurlijker kunnen, maar over het algemeen ben ik erg te spreken over de ingrediënten.


De tube heeft een klikdop, ik vind dit erg handig. Sowieso is een tube hygienischer dan een potje waar je elke dag met je vinger in gaat, dit zorgt er ook nog eens voor dat ik de dop niet per ongeluk kwijt kan raken. De crème is vrij dik, dit kan je al zien op bovenstaande foto. De tube bevat 75 ml, hier kan je dus een aardige tijd mee doen.


Op mijn hand kan je goed de substantie van de crème zien. Deze is vrij vol, maar hij smeert goed uit en trekt redelijk snel in. Mijn huid gaat van zichzelf na een paar uur altijd glimmen als ik geen matterende producten gebruik, maar ik heb het idee dat deze crème dit wel een beetje tegengaat. Ook droge plekjes worden goed gevoed.

Ik gebruik de crème nu bijna een maand en ik ben erg tevreden. Ik heb geen voor/na foto gemaakt, maar ik heb het idee dat mijn huid baat heeft bij deze crème. Ik heb bijna geen nieuwe puistjes meer gekregen (terwijl ik die met andere producten regelmatiger kreeg). Ook voelt mijn huid gehydrateerd en gaat hij niet extra glimmen.

Zeker voor deze lage prijs (€1,50) kan ik hem zeker aan iedereen aanraden. Op zich denk ik dat de crème geschikt is voor alle huidtypen, alleen met een zeer gevoelige huid kan de parfum misschien irriteren. 

Hegron is te koop bij de Action. Het dichtstbijzijnde filiaal kun je hier vinden.

13 opmerkingen:

  1. wow best goedkoop!! En het ziet er ook best goed uit! Ik ga maar snel even bij de action een kijkje nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne review! Mooi dat het zo goed bevalt! En de prijs, wow! Daarvoor kan je het niet laten liggen! Fijn dat het voor alle huidtypen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens een goede prijs-/kwaliteitsverhouding zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk eens aan! Een prachtig product hoeft gelukkig niet duur te zijn! :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor die prijs klinkt ie erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke review en zeker het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal hem ook maar eens in huis halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had deze tube eens gekocht voor op vakantie, lekker makkelijk ipv een pot. Ik wist niet meer waar ik m gekocht had ! Ik koop n.l. altijd een ander merk maar er is niet veel in een tube te vinden.Hij bevalt mij héél goed ! Nu is hij bijna op en wilde ik googlen waar ik m kan kopen...ACTION dus ! Nou ja ! Óp naar de Action dus

    BeantwoordenVerwijderen