maandag 3 juni 2013

Action Haircontrol Repair Cream


Laatst ging ik op zoek bij de Action naar leuke beautyspulletjes. Ik nam toen een paar producten mee, een review van de poriënstrips kun je hier lezen. Ook kocht ik dit verzorgingsproduct voor mijn haar, de Hegron Haircontrol Repair Cream. Deze crème is bedoeld voor gekleurd en beschadigd haar. Je verdeelt deze over je haar (niet uitspoelen) en het belooft de vochtbalans van je haar te herstellen. 



 Hegron zegt over deze haarcrème:

"Hegron haircontrol herstelcrème is speciaal ontwikkeld voor gekleurd en beschadigd haar en verrijkt met perzik extract. De crème wordt gemakkelijk opgenomen in het haar en herstelt de vochtbalans en geeft de dagelijkse bescherming. Verdeel twee pompjes crème over je handen en breng het gelijkmatig vanaf de haarwortel aan op droog of vochtig haar. Inmasseren en/of doorkammen. Niet uitspoelen."



De crème bestaat voor een groot gedeelte uit siliconen. Polyquaternium is een ingrediënt dat springerige haartjes tegengaat en de paraffinum liquidum (minerale olie) sluit de haarvezel af. Verder staat parfum ongeveer op de helft van de lijst, de geur is inderdaad ook niet heel erg sterk. 



De substantie is vrij licht en vloeibaar. Het voelt anders dan een serum, meer als een hele lichte conditioner. De crème ruikt licht fruitig, ik vind het een lekkere geur.


Op deze foto heb ik mijn haar gewassen met shampoo en conditioner en gewoon op laten drogen in de lucht. Zoals je kan zien, zijn mijn haarpunten best wel gespleten en ziet mijn haar er een beetje 'frizzy' uit.

Ik verdeelde 2 pompjes over mijn handen en verdeelde deze over mijn haar, vooral in de punten. Het is niet zo verstandig om dit soort producten bij je haarwortels aan te brengen, omdat je haar dan snel vettig kan worden. Daarna borstelde ik mijn haar nog even door.



En dit is het resultaat! Ik was echt positief verrast over hoe goed deze crème werkt. Het maakt mijn haarpunten zacht en het ziet er niet vet uit. Ook ruikt het net alsof ik naar de kapper ben geweest. Ik denk trouwens dat je wel moet oppassen als je korter haar hebt, dan zou ik eerst 1 pompje gebruiken.

De Hegron Haircontrol Repair Cream bevat 200ml, kost maar €1,89 en is te koop bij Action. Op de website van Hegron staat ook nog eens dat ze niet op dieren testen, nog een pluspunt! De ingrediënten van de crème zijn vrij chemisch, maar als je daar geen problemen mee hebt zou ik het zeker eens uitproberen. 

9 opmerkingen:

  1. Ik had hem ook, hij is inderdaad erg fijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken hem niet maar het lijkt me een fijn budget product om is te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het serum van deze lijn vind ik ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow nice! ik vind sowieso al dat je mooi haar hebt <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie super goed verschil! Ook fijn, dat je een foto voor en na hebt gemaakt (: xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tot nu toe het allerbeste product wat ik ooit voor mijn haar heb gebruikt en daar zijn al heel wat dure middeltjes doorheen gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen