zaterdag 18 mei 2013

Tag: This or That


Ik vind het zelf altijd leuk om tags bij andere bloggers te lezen, vandaar dat ik besloot om er zelf ook weer eens eentje te doen. Ik heb dit keer gekozen voor de This-or-That-tag. Hier zijn verschillende versies van in omloop, maar deze heb ik gezien bij Teskuh.nl. Klik op Lees meer om te lezen welke keuzes ik maak op het gebied van onder andere fashion en make-up!


Fashion
Spijkerbroek of Joggingspak
Lange mouwen of korte mouwen
Jurken of rokken
Streepjes of ruitjes
Teenslippers of sandalen
Sjaals of hoedjes
Oorknopjes of oorhangers
Kettingen of armbanden
Hakken of platte schoenen
Cowboy laarzen of paardrij-laarzen
Jasje of vest

Als ik de hele dag thuis ben, is de verleiding groot om in een joggingpak te blijven zitten. Toch trek ik nog vaak een simpel shirtje en een spijkerbroek aan, omdat ik veel productiever ben als ik me aangekleed heb. Ik draag liever korte dan lange mouwen, want dat betekent dat het mooi weer is! Jurkjes vind ik altijd super leuk staan en makkelijker te combineren dan een rokje. Ruitjes vind ik mezelf een beetje tuttig staan, dus dan kies ik eerder voor een print met streepjes. In de zomer kun je me uittekenen op teenslippers. Sandalen zien er ook leuk uit, maar slippers lopen het lekkerst. In de winter draag ik altijd een sjaal, in de zomer eigenlijk nooit. Omdat ik lang haar heb dat ik vaak los draag, vind ik oorhangers altijd mooi bij mezelf staan. Ook draag ik regelmatting een ketting. Ik kan niet zo goed op hakken lopen, terwijl ik het wel heel mooi vind! Voor mij dus platte schoenen. Cowboy laarzen heb ik een paar jaar geleden veel gedragen. Als laatste; ik vind jasjes chic en ze maken je outfit meteen wat specialer en vrouwelijker. Deze draag ik dus graag!

Make-up
Blush of Bronzer
Lipgloss of lipstick
Eyeliner of mascara
Foundation of concealer
Neutraal of kleur
Oogschaduw in vaste vorm of losse poeder oogschaduw
Kwasten of sponsjes

Ik heb al best wel rode wangen uit mezelf, daarom kies ik bronzer boven blush om mijn gezicht meer vorm te geven. Lipgloss en lipstick vind ik allebei fijn, maar als ik moet kiezen ga ik voor lipgloss omdat ik dan niet hoef te denken aan bijwerken. Geen make-up look is af zonder mascara! Ik ga regelmatig de deur uit zonder make-up, maar als ik me opmaak vind ik foundation belangrijker dan concealer. Ik kan altijd nog een extra laagje aanbrengen op een rood plekje. Ik breng het meeste neutrale kleuren aan op mijn ogen, waarvoor ik altijd oogschaduw in vaste vorm gebruik. Voor mijn oogschaduw en poeder gebruik ik altijd kwasten, maar mijn foundation breng ik meestal aan met mijn vingers.

Nagels
OPI of China Glaze
Lang of kort
Acryl of natuurlijk
Felgekleurd of donker
Met nailart of zonder nailart

Ik heb geen nagellak van China Glaze en wel eentje van OPI, dus daarom kies ik voor OPI. Als mijn nagels te lang worden, gaat er vuil onder zitten en breekt er vaak eentje af. Daarom knip ik ze liever allemaal kort. Ik vind mijn eigen natuurlijke nagels helemaal prima. Om te kiezen tussen felgekleurd en donker vond ik wel moeilijk, ik vind eigenlijk alle kleuren leuk! Maar met de lente/zomer kies ik voor felgekleurd. Ik zie op internet steeds meer mooie nailart creaties voorbij komen, maar volgens mij is dit veel te ingewikkeld voor mij. Daarom draag ik mij nagels eigenlijk altijd zonder nailart. Ik ga wel oefenen!!

Body
Parfum of Bodyspray
Lotion of body butter
Douchegel of zeep
Lush of andere merken

Ik begin elke dag met een paar spraytjes parfum. Ik vergeet veel te vaak om mijn lichaam in te smeren, maar als ik eraan denk gebruik ik het liefste een body butter (van The Body Shop). Een douchegel is lekker makkelijk in gebruik en te bewaren in de badkamer. Score! Ik vind de producten van Lush heel fijn werken, maar ben bijvoorbeeld ook gek op The Body Shop. Daarom gebruik ik ook graag andere merken.

Haar
Krullend of stijl
Knot of paardenstaart
Schuifspeldjes of clipjes
Haarlak of gel
Lang of kort
Licht of donker
Lok of pony
Los of vast

Mijn haar is van zichzelf vrij stijl, ik vind krullen wel heel erg mooi. Ik draag mijn haar meestal los, maar als ik het uit mijn gezicht wil doe ik het meestal in een paardenstaart. Op dit moment is mijn haar zo lang dat ik geen laagjes vast hoef te zetten, maar anders gebruik ik van die clipjes. Vroeger had ik een rechte pony, die mijn moeder zelf knipte. Nu laat ik er af en toe een lok in knippen bij de kapper, maar eigenlijk voeg ik die al snel bij de rest van m'n haar waardoor je er niks meer van ziet. Mijn haar is donkerbruin. Ik heb er wel eens blonde plukjes in gehad, wat leuk stond voor de zomer. Ik blijf wel een brunette, ik zie mezelf echt niet voor me met helemaal blond haar!
Zomaar
Regen of zonneschijn
Zomer of winter
Herfst of Lente
Chocolade of vanille
Westen of oosten

Regen of zonneschijn, dan kiest toch iedereen voor de zon? Ik word nooit blij van de regen. Als het heeft gesneeuwd vind ik de winter wel leuk, maar over het algemeen geniet ik veel meer van de zomer. Daarom ben ik ook altijd weer blij als het lente is, en we voor het eerst weer lekker buiten kunnen zitten. Ik vind vanille heerlijk, ik hou van koekjes en cake met vanille en heb een geurkaars in mijn kamer staan. Toch hou ik nog meer van chocolade, daar zou ik echt niet zonder kunnen. Ik woon in het Westen, vlakbij Amsterdam. Daarom kies ik als allerlaatste voor het westen!

Dat was een behoorlijke lijst! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

4 opmerkingen:

  1. Leuke tag, deze ga ik binnenkort misschien ook wel overnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tag, had hem nog niet eerder gezien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan me wel in de meeste dingen vinden die jij gekozen hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen