zondag 19 mei 2013

Inspiratie: Anne Hathaway


Anne Hathaway is een hele mooie vrouw. Ik heb wel eens van mensen gehoord dat ik een beetje op haar zou lijken. Dat zie ik zelf niet, maar ik vind het wel een compliment. Ik heb gezocht naar een paar mooie make-up looks die ze heeft gedragen en waar we inspiratie uit kunnen halen. 





Voor haar rol in Les Miserables heeft Anne haar kapsel drastisch veranderd. Dit korte kapsel staat haar mooi, maar ik vond haar lange haar eigenlijk nog wat mooier. Ik vind dit pittig staan, maar het maakt haar wel een beetje oud.

Anne's make-up looks zijn vaak erg rustig. Ik denk dat we haar niet snel met een felle ooglook zouden zien. Dit vinden sommige mensen misschien saai, maar ik vind het juist chic staan. De look op de linkerfoto droeg ze tijdens de Acadamy Awards. Ze werd daar opgemaakt door een make-up artist van Chanel, die expres ging voor een klassieke look die we over 10 jaar nog steeds mooi vinden. Op haar ogen draagt ze een lila-grijze kleur en zwarte eyeliner. De lipstick is eigenlijk een felle roze kleur, maar om deze goed bij haar jurk te laten passen heeft de make-up artist er een beetje concealer overheen aangebracht.

Op de middelste foto draagt ze iets donkerdere lippen en een warmere blush. Ook dit geeft een hele chique look. Op de rechterfoto heeft ze een groene oogschaduw, wat past bij de jurk (ze heeft hier een groene jurk aan) en haar bruine ogen extra laat stralen. Ik vind het leuk dat ze de kleur van de jurk terug laat komen in de oogschaduw, dit probeer ik zelf ook altijd een beetje te matchen. Misschien een beetje fout, maar ik vind het leuk. Je kan op de rechterfoto de blush en highlighter ook goed zien. Het geeft haar toch nog een jonge uitstraling.


Ik heb ook nog twee foto's gevonden van Anne met langer haar. Op de linkerfoto draagt ze een kleine winged liner, dit laat haar ogen extra spreken. Weer is de look vrij rustig, deze zou je eigenlijk ook naast de rode loper kunnen dragen.

De rechterfoto vind ik echt prachtig, met rode lipstick! Anne heeft een hele lichte huid, deze koele roodtint past daar goed bij. Ze heeft de look voor de rest rustig gehouden, zodat de lippen echte blikvangers zijn. Zo'n look wil ik zelf ook nog namaken!


Als laatste heb ik nog een foto van de dagelijkse Anne, hier werd ze gespot toen ze op huizenjacht was met haar vriend. Ze draagt een laagje mascara en een glanzende lipgloss, meer heeft ze eigenlijk niet nodig! Wat een prachtige vrouw. 

3 opmerkingen: