vrijdag 24 mei 2013

Geshopt in Amsterdam - Vero Moda, H&M, Six & King Louie


Gisteren ben ik een dagje wezen winkelen met mijn moeder in Amsterdam. Ik had al een tijdje geen kleding meer gekocht, dus had echt zin om flink wat winkels te bekijken. Het weer was helaas niet heel denderend, maar we hebben lekker door de stad geslenterd, gezellig geluncht en leuke spullen gekocht! Ik wil mijn aankopen graag met jullie delen.


Normaal gaan we altijd meteen naar de Kalverstraat, maar dit keer begonnen we bij de 9 straatjes. Ik was hier wel eens snel doorheen gelopen, maar nu had ik wat meer tijd om de winkels te bekijken. De 9 straatjes is een heel gezellig gebied, met speciale winkels en cafĂ©'s/restaurants. Dit jurkje heb ik gekocht in de winkel Exota, hij is van het merk King Louie. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar vond dit jurkje er leuk uitzien. De vlinders staan lekker vrolijk en de elastieken band in de taille kleed mooi af, wat natuurlijk altijd mooi is meegenomen. Exota verkoopt veel kleurrijke dames en kinderkleding, ik kan je zeker aanraden hier een kijkje te nemen. Dit jurkje kostte normaal €79,95, maar was nu afgeprijsd voor €40.


Toen we waren uitgekeken bij de 9 straatjes, zijn we teruggelopen naar de Dam en hebben we nog wat winkels op de Nieuwendijk bekeken. Een shoppingtrip is voor mij niet compleet zonder de H&M, haha. Bovenstaand rokje nam ik mee voor €19,95. Hij heeft een elastieken band, dus zit heel lekker. De rok is een beetje asymmetrisch, het midden is iets langer dan de zijkanten. Ik moet nog even kijken wat voor shirtjes ik hier het beste op kan dragen, maar ik vind het leuk om meer rokjes/jurkjes te dragen dus ik weet zeker dat ik hier veel plezier van ga hebben.


Ook dit gele kanten t-shirt nam ik mee bij de H&M, deze was €9,95. Hij is doorzichtig, dus ik moet er wel een wit hemdje onder dragen. Ik had nog geen gele shirtjes en ik vind het een vrolijke lentekleur (we moeten er toch nog iets van maken met dit druilerige weer), daarom koos ik voor deze kleur.


Dan een aankoop waar ik heel blij mee ben, een suede jasje van Vero Moda! In dit artikel konden jullie al lezen dat ik op zoek was naar een nieuwe zomerjas. Het liefst wilde ik een suede jasje in een neutrale kleur die overal bij past. Ik had dit jasje al een paar weken geleden gepast, maar heb hem toen teruggehangen omdat ik nog even verder wilde kijken of ik een goedkopere versie tegen zou komen. Dit was nog niet gebeurd en toen ik hem in Amsterdam zag hangen, hoefde ik niet lang na te denken of ik stond al bij de kassa. Ik ben er heel blij mee! Hij kostte €89,95.




Als laatste liepen we nog even langs de Six. Ik vond het leuk om een luchtige sjaal te kopen voor bij mijn nieuwe jas, omdat het soms toch nog best koud kan zijn in de ochtend/avond en de jas niet heel hoog sluit. Ik nam deze oudroze/witte sjaal mee voor €12,95. Het is een lekker zacht stofje en ik vind de kleuren goed bij de kleuren van de jas passen. Ik denk dat je me in deze combinatie kunt uittekenen dit seizoen, haha.

Ik ben heel blij met mijn aankopen, maar ben nog niet helemaal klaar. Er zijn nog zoveel leuke dingen die ik in mijn kledingkast wil zien... Snel nog maar een shoptripje plannen!





7 opmerkingen: