donderdag 2 mei 2013

Chanel mascara - Le volume de Chanel


Huh, dat is een kleine mascara! Ik heb deze mascara dan ook niet in de winkel gekocht, maar kreeg deze sample bij een tijdschrift. Ik vind de sample nog best groot, in ieder geval genoeg om hem een tijdje uit te proberen. Dat is zeker handig bij zo'n high end product, want als je hem gaat kopen moet je natuurlijk wel weten dat je iets goeds in huis haalt!


De Chanel Le Volume Mascara is onderdeel van de nieuwe collectie Jeux de Regards en is verkrijgbaar in zwart, blauw en paars. Ik heb de zwarte versie getest, die me ook het meest gangbaar lijkt. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe paarse mascara zou staan bij mijn bruine ogen, misschien een keer leuk voor een feestje.

Chanel maakt de volgende mooie belofte:
"De onmiddellijke schok van volume, kleur en stijl. Onmiddellijk volume en intense krul: de wimpers lijken zich te vermenigvuldigen en zijn voller. Omhuld door een rijke kleur, openen de wimpers de blik. Een schokkend resultaat, veroorzaakt door de perfecte samenwerking tussen borsteltje en product: Het borsteltje met sneeuwvlokvorm vormt het volume dankzij het bijzondere ontwerp van dicht op elkaar staande en schuingeplaatste schijfjes. De vloeibare samenstelling droogt snel op en maakt ieder gewenst volume mogelijk. Uw blik geeft uitdrukking aan een zinderende persoonlijkheid. De golf van verleiding zet zich voort…"
Wauw, dat klinkt indrukwekkend. Je moet deze beloftes natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen, net als de reclamefoto's waar wat nepwimpers aan te pas zijn gekomen. Toch vind ik het leuk om te zien welke marketing er allemaal op is losgelaten.


Het borsteltje is vrij dik, wat goed past bij een volume mascara. De 'haartjes' zijn van plastic, dit vind ik altijd fijn werken. In verhouding met mijn verpakking is het borsteltje vrij groot, maar dit lijkt vooral zo omdat het een sample is denk ik. Er zit meteen veel product op het borsteltje, dus deze heb ik wel even afgeveegd aan de rand van de verpakking om klontjes te voorkomen. Tijd om hem aan te brengen!


Op de foto's zie je links mijn wimpers zonder mascara, rechts heb ik 1 laagje aangebracht. Ik heb verder geen wimperkruller gebruikt. Ik zie wel duidelijk verschil, maar ben er niet heel erg van onder de indruk. Mijn wimpers worden iets langer en voller, maar ik moest wel oppassen om ze niet aan elkaar te laten plakken.

De mascara doet zijn werk, maar deze resultaten krijg ik ook met een budgetmascara. Ik vond het leuk om deze sample te proberen, maar zou hem niet in de winkel kopen. De Volume de Chanel mascara kost €30,50, een behoorlijk bedrag dus. Persoonlijk zou ik dit liever uitgeven aan bijvoorbeeld een limited edition MAC product.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen