maandag 20 mei 2013

Catrice BB Allround Foundation


De perfecte foundation heb ik nog steeds niet gevonden. Ik heb veel goede verhalen gelezen over de nieuwe Catrice BB Allround Foundation, dus toen ik bij de Kruidvat was besloot ik hem uit te proberen! Ik heb een lichte huid en vind het moeilijk om de juiste kleur foundation te vinden. Ook wil ik aan de ene kant dat mijn rode vlekjes bedekt worden, terwijl het effect aan de andere kant zo natuurlijk mogelijk moet zijn. Voldoet deze foundation aan mijn eisen?

Catrice doet een aantal beloften:

  • Balancing
  • Correcting
  • Protecting
  • Illuminating
  • Covering
  • Moisturizing

Het zou mooi zijn als deze foundation dat allemaal zou doen! Eigenlijk leg ik dit soort 'extreme' beloftes altijd naast me neer. Wel zit er SPF 30 in de foundation, dus dat is mooi meegenomen! Als de zon echt hard schijnt gebruik ik toch liever een zonnebrandcreme, maar voor dagelijks gebruik is dit een goede bescherming. Om mijn huid te verzorgen gebruik ik gewoon nog een dagcreme onder deze foundation.


Ik vind de verpakking erg fijn. Als een foundation in een glazen potje met een pompje zit pak ik vaak teveel, wat natuurlijk zonde is. Met deze verpakking kan je de hoeveelheid goed doseren en het is hygienisch. De foundation is verkrijgbaar in 4 kleuren, ik heb de lichtste 010 Light Beige.


Op de bovenstaande foto zie je een swatch op mijn hand. De structuur is vrij dik, dikker dan ik van de meeste foundations gewend ben. Wel smeert hij fijn uit en geeft een vrij goede dekking. Tijd om hem op mijn gezicht uit te proberen!


Hier draag ik alleen dagcreme, ik kom net onder de douche vandaan (vandaar het natte haar, haha).


Hier heb ik op de helft van mijn gezicht de foundation aangebracht, op de foto het linkerdeel. Mijn wang heeft een egalere kleur en je ziet dat het puistje naast mijn mond is bedekt.


En op deze foto heb ik de foundation op mijn hele gezicht aangebracht. Je kunt zien dat de meeste plekjes rond mijn kin bedekt zijn en mijn hele gezicht een egalere uitstraling heeft, ook bijvoorbeeld onder mijn ogen. Als je echt een aanwezige puist hebt, heb je nog wel wat extra concealer nodig, maar dat is niet meer dan normaal.


Ik sluit deze post af met een foto in zonlicht. Ik draag hier verder geen make-up, alleen de Catrice BB allround foundation. Ik ben blij met de dekking en glow die de foundation geeft, al moet ik wel oppassen met mijn vette huid. Het is voor mij echt een must om de foundation goed af te poederen en dit bij te houden gedurende de dag, anders ga ik te erg glimmen. Ik denk dat deze foundation ook goed past bij de iets drogere huid.

De Catrice BB Allround Foundation is te koop bij Kruidvat en kost €5,99.

6 opmerkingen:

  1. ik vind die gloed erg mooi :) hij is ook erg natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij lijkt me echt heel fijn, helemaal voor het prijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!

    Doe je trouwens al mee met mijn giveaway? Je kunt twee glossyboxen winnen!
    www.jenniefromtheblog.com // www.jenniefromtheblog.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De BB cream van Catrice is mijn favoriet. Vroeger gebruikte ik altijd foundation maar sinds deze BB cream op de markt is, kan ik niet meer zonder.

    BeantwoordenVerwijderen