maandag 29 april 2013

MAC Prep+Prime Skin Base Visage


Als ik echt wil investeren in een make-up product, dan ga ik naar MAC. Ik vind de producten er altijd erg mooi uitzien, het liefst zou ik uit elke limited edition wel iets willen kopen. Toch komt dan vaak de nuchtere Hollander in mij naar boven en loop ik snel langs de counter.



Mijn gezicht wordt in de loop van de dag best wel vettig, als ik foundation heb aangebracht glijdt dit er vaak na een paar uur vanaf. Daarnaast lukt het niet altijd om mijn foundation perfect gelijkmatig aan te brengen, doordat mijn huid geen glad canvas is. Hierdoor kan ik soms last krijgen van velletjes, terwijl ik normaal geen droge huid heb. Daarom wilde ik graag een primer proberen, om te kijken of dit mijn foundation er egaler uit zou laten zien en langer laat zitten. Dit vond ik de investering wel waard, dus ging ik snel naar de MAC counter!

MAC zegt het volgende over deze primer:
"Een uiterst vloeibare lotion met siliconen die zorgen voor speciale effecten. Kalmeert en verzacht de huid, absorbeert overtollig talg en vervaagd roodheid. Zorgt voor een betere applicatie en hechting van foundation of poeder." 

Hierboven zie je de primer zoals deze uit het flesje komt (links in het zonlicht, rechts schaduw). Het voelt luchtig en zacht aan. Het is dus niet super vloeibaar zoals MAC zegt, maar doet mij meer aan een soort mousse denken.

Tijdens het uitsmeren zijn de glitters en de luchtige structuur goed te zien. Als ik de primer uitsmeer over mijn hand zie je de structuur. Het smeert fijn uit en voelt zacht! Dit komt waarschijnlijk door de siliconen die erin zitten, maar dat vind ik niet erg. Als ik de primer op mijn gezicht aanbreng voelt mijn gezicht ook lekker zacht en glad.


Zoals je ziet zit er een lichte glitter in de primer. Dit had van mij niet zo gehoeven, ik breng dan liever plaatselijk een highlighter aan. Als ik foundation eroverheen aanbreng blijft alleen een subtiele shimmer over in het zonlicht, dat vind ik eigenlijk wel een mooi effect. Ik heb niet het idee dat de primer uit zichzelf al roodheid vervaagt, maar mijn foundation brengt wel zeker gelijkmatiger aan en blijft langer zitten!

Ik ben erg te spreken over deze primer. Waar ik hem voor heb gekocht, gelijkmatige applicatie van foundation en langere houdbaarheid, voldoet deze primer zeker aan mijn eisen. Als je hem wil gebruiken om de roodheid uit je gezicht te halen, kan je beter een andere primer proberen.

Ik gebruik de primer al een tijdje (als ik een lange dag heb) en hij is erg zuinig in gebruik. Ik denk dat je hier zeker een minimaal een half jaar mee kan doen als je hem dagelijks zou gebruiken.

De Prep+Prime Skin Base Visage bevat 30ml en kost €24,-. De verkooppunten van MAC kun je vinden op hun website.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen