maandag 22 april 2013

Freeman Facial Enzyme Mask Pineapple

Ik ben gek op ananas, natuurlijke ingrediënten en maskers die lang meegaan.  Toen ik deze tube van Freeman zag werd ik dan ook meteen vrolijk. Ik heb dit masker nu een paar keer gebruikt en wil hem graag met jullie delen.


Allereerst nam ik een kijkje bij de ingrediënten. In dit masker zit papaya, kokosnoot, zeewier, mango, sinaasappel, grapefruitschil, citroenschil, mandarijnenschil, lavendel, pepermunt, tea tree, vitamine A, vitamine E en vitamine B5. Parfum staat helemaal onderaan de lijst. Klinkt allemaal goed, maar waar is de ananas? Deze lijkt toch een beetje ondervertegenwoordigd.

De substantie is vrij doorzichtig en ik voel dat er kleine stukjes in zitten, een soort korreltjes. Ik denk dat dit komt omdat het een masker met enzymen is. Ik vind dit prettig, omdat het me extra het gevoel geeft dat het masker daadwerkelijk iets met je huid doet. Het smeert makkelijk uit en ruikt lekker, door alle soorten fruit die erin zitten.

Tijd om hem aan te brengen! Freeman belooft het volgende:
"This enzyme mask, with pineapple extract an AHAs, gently exfoliates while lightly moisturizing, leaving your skin soft, supple and younger-looking."
 Zo ziet mijn gezicht eruit voor ik het masker heb gebruikt. Ik heb wat oneffenheden op mijn kin en verwijde poriën bij mijn neus. Zodra ik het masker aanbreng voelt het meteen verfrissend, lekker! Ik heb het 15 minuten laten intrekken, daarna heb ik het afgespoeld met een washandje en lauwwarm water.
En daarna voelde ik me een stuk wakkerder! Voor mijn oneffenheden doet dit masker niet zoveel, maar het werkt wel lekker verfrissend. Ook had ik het idee dat de poriën bij mijn neus iets minder goed zichtbaar waren. Mijn huid voelde wel een beetje trekkerig, maar zodra ik een creme had aangebracht was dit gevoel meteen weer weg.

Ik vind dit een fijn masker en kan het zeker aanraden, vooral om te gebruiken op zondagochtend na een avond stappen :)

Het Freeman Facial Enzyme Mask Pineapple is te koop bij De Tuinen. Hij kost €6,09 voor 150 ml.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen