dinsdag 13 maart 2012

Verslagje Hamburg + Tips


Zoals jullie al in mijn shoplog konden zien, ben ik een weekendje naar Hamburg geweest. Het is misschien niet de eerste stad die in je hoofd opkomt (zoals Londen of Parijs) als je aan het nadenken bent over een Europese stedentrip, maar ik kan het je zeker aanraden!


Mijn moeder en ik zijn met het vliegtuig geweest, het was slechts 40 minuten vliegen. Omdat je op tijd op het vliegveld moet zijn komt er natuurlijk wel wat tijd bij, maar het scheelde qua prijs niet zoveel met de trein. Met de trein doe je er ongeveer 5 uur over, met de auto ook. Dus de stad is prima te bereiken voor een weekendje.


We verbleven in het Marriot hotel, echt een super hotel. De ligging was mooi in het centrum, maar 10 minuutjes lopen naar het stadhuis (wat het middelpunt van de stad is). De kamers waren erg mooi, met een groot ligbad en twee aparte tweepersoonsbedden! Ook het ontbijt was erg uitgebreid. Dus als je naar Hamburg gaat moet je zeker even kijken naar dit hotel. Het pleintje voor het hotel, de Gänsemarkt, was ook al omringt door kleine winkelcentra en een Starbucks. -->
  -->
De stad is erg compact, je kan eigenlijk alles binnen het centrum lopen. We zijn één keer 's avonds een stukje met de metro geweest en hebben een toeristische rondrit met een bus gemaakt naar de haven, maar voor de rest is alles dichtbij elkaar. 


Er zijn een hoop mooie gebouwen, maar daar kwamen we niet voor... we wilden winkelen! In Hamburg vind je veel dezelfde ketens als in Nederland, zoals de H&M, Esprit, Mango en Zara. Maar natuurlijk zijn er ook kleine winkeltjes die je alleen in Duitsland, of zelfs alleen in Hamburg vindt. Er zijn veel winkelcentra, dat bespaart weer tijd... meer winkels op een kleinere oppervlakte! De grootste is de Europapassage, die kan je echt niet overslaan!

De grootste winkelstraat, vergelijkbaar met de Kalverstraat in Amsterdam, is de Mönkebergstrasse. Hier zijn de meeste winkels te vinden! En aan het begin van de straat is een Saturn van vijf verdiepingen, waar de mannen achtergelaten kunnen worden als de vrouwen een dagje willen winkelen.

De eerste dag hebben we gegeten bij de (M)eatery, een steakhouse naast ons hotel. Dit was echt heerlijk, je kan kiezen uit allerlei soorten en maten steaks en zelf je bijgerechten kiezen. Dit restaurant kan ik zeker aanbevelen!

Tot zover kort mijn ervaringen en aanbevelingen voor Hamburg, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen