maandag 12 maart 2012

The Body Shop Mango Showergel & Body Butter

Toen ik vorig jaar op vakantie ging kwam ik op Schiphol een reissetje van The Body Shop tegen. Hierin zaten allerlei mini's, waaronder een mini van de Mango shower gel. Ik gebruikte hem en was meteen verliefd, wat ruikt deze douchegel goddelijk! De geur doet me denken aan de zomer en Solero ijsjes. Ik baalde toen het flesje op was (en dat ging helaas nogal snel...) maar het kwam er niet van om de grote versie te kopen. Ik vond hem toch best prijzig en gebruikte weer simpele douchegels van de drogist.

Maar toen ik vorige week in The Body Shop was kon ik mezelf niet meer inhouden! Ik rook aan de tester van de douchegel en kon hem niet laten staan. En toen ik dat had besloten, wilde ik de body butter ook meenemen. Ik had nog nooit een body butter van The Body Shop geprobeerd, maar er wel al een hoop goede verhalen over gehoord. Dus dat was een goede reden om ze allebei aan te schaffen!

Allereerst de douchegel. Deze kost €6,00 voor 250 ml. Dat vind ik best wel veel geld voor een douchegel, dus dan moet 'ie wel speciaal zijn! Zoals ik al eerder zei vind ik de geur echt fantastisch. En dat vind ik eigenlijk ook het belangrijkste aan een douchegel, want qua werking merk ik toch vaak weinig verschil.

De ingrediƫnten zijn:
 Aqua (water), Sodium Laureth Sulfate, Glycerin (glycerine), Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Coco-Glucoside, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Parfum, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate, Carthamus tinctorius (saffloerolie), Citric Acid (citroenzuur), Limo
Om de douche-sensatie compleet te maken heb ik ook de body butter erbij gekocht. Deze kost €15,00 voor 200 ml. Ik had nog geen eerdere ervaringen met de body butters van The Body Shop, maar ben erg blij met deze! De structuur is lekker dik, hij is dan ook voor de zeer droge huid. Ik gebruik deze vooral voor mijn onderbenen, die erg droog kunnen worden. Als ik hem op m'n armen smeer (die wat minder nodig hebben) blijft er een vettig laagje achter. Ook de body butter heeft dezelfde heerlijke geur.

De ingrediƫnten zijn:
Aqua (water), Mangifera indica (mangopitolie), Prunus dulcis (zoete amandelolie), Theobroma cacao (cacaoboter), Glycerin (glycerine), Cyclomethicone, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Cetearyl Alcohol, Lanolin Alcohol (lanoline-alcohol), Phenoxyethanol
Mangopitolie staat al op de tweede plek. Gevolgd door zoete amandelolie en cacaoboter. Klinkt dus als waar voor je geld!


De body butter en shower gel op mijn hand. Zoals je ziet is de body butter lekker dik, maar wel goed smeerbaar. 

Als ik deze combinatie producten gebruik ruik ik nog de hele dag naar mango, heerlijk! 
De producten zijn niet goedkoop, maar zeker een aanrader om jezelf eens lekker te verwennen!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen